SELAMAT DATANG KE BLOG RASMI SK SUNGAI SUGAI

Ahad, 1 September 2013

Assalamualaikum, salam sejahtera, salam 1Malaysia dan salam menjulang Sarawak.
 
      Kejohanan Balapan dan Padang MSSR Daerah Julau 2013 baru sahaja melabuhkan tirainya pada 28  Ogos 2013. Pada tahun ini SK Nanga Kedup menjadi peneraju  Zon Pakan untuk mengelola acara tahunan ini. Tahniah dan syabas diucapkan kepada Encik Rantai Anak Dangeh, selaku Guru Besar serta merangkap pengerusi Zon Pakan bersama barisan guru, kaki tangan dan para ibu bapa kerana berjaya menganjurkan Kejohanan tersebut yang berlangsung selama dua hari mulai 27 Ogos 2013. 
      Kejohanan Balapan dan Padang MSSR Daerah Julau melibatkan lima buah Zon yang terdiri daripada Zon Dayu, Zon Engkamop, Zon Entabai, Zon Julau dan Zon Pakan telah menghantar kontinjen masing-masing untuk berentap dalam temasya yang agak berprestij ini. Pada kejohanan kali ini, Zon Julau menjadi juara keseluruhan diikuti oleh Zon Pakan, Zon Entabai, Zon Engkamop dan Zon Dayu. Kejohanan ini telah mencapai matlamat apabila ramai atlet yang berwibawa dan berpotensi telah dipilih dan akan diketengahkan ke kejohanan yang lebih tinggi.
      Pihak sekolah berasa bangga kerana beberapa orang murid dari SK Sungai Sugai yang mewakili zon Pakan telah dipilih ke kejohanan peringkat bahagian Sarikei yang akan diadakan nanti. SK Sungai Sugai juga diberi penghormatan untuk membuat persembahan tarian pada hari pembukaan kejohanan tersebut dan sudah pastinya majlis pembukaan pada pagi itu begitu berseri dengan kehadiran mereka.
      
       
Encik Rantai sedang menyampaikan ucapan alu-aluan

Barisan penari kebudayaan SK Sungai Sugai bersama guru pembimbing

Tambah kapsyen

Encik Ramlan menyalakan obor kejohanan

Guru Besar turut memberi sokongan kepada para penari




Tiada ulasan:

Catat Ulasan